Polska kluczowym partnerem handlowym Niemiec
W wyniku pandemii Polska stała się jednym z głównych partnerów handlowych Niemiec. Znajdujemy się na 3 miejscu zaraz za Chinami i Holandią, podczas gdy na początku tego roku widnieliśmy na 5 miejscu tuż za Francją i USA. Korzystny wpływ na to ma z pewnością położenie geograficzne, przychylny kurs walut i koszty produkcji towarów.
„Na pewno cały czas odnosimy również korzyść z tego, że popyt niemieckich konsumentów przesunął się z usług, do których dostęp był mocno ograniczony, na towary, w produkcji których specjalizuje się Polska, czyli sprzętu AGD, mebli, chemii budowlanej, odzieży kupowanej również online. Ten czynnik może akurat w kolejnych miesiącach mieć mniejsze znaczenie, gdy po skutecznej akcji szczepień w Europie odżyje hotelarstwo, gastronomia i inne kategorie usług” – powiedział dla Polskiej Agencji Prasowej wiceprezes Korporacji Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych, Tomasz Ślagórski.
Według KUKE, liczba niemieckich importerów rośnie przy jednoczesnych pierwszych sygnałach świadczących o ”nasyceniu się” polskimi towarami. Nie oznacza to jednak, że rynek handlu na linii Polska-Niemcy wyhamuje, bowiem są obszary, w których obserwowany jest stały popyt na produkty polskie, takie jak m.in. baterie elektryczne dla przemysłu motoryzacyjnego.
---
Chcesz założyć firmę handlową w Niemczech? Skontaktuj się z nami!
E-Mail: info@firma-w-niemczech.com.pl
Tel.: +49 3581 79 25 20 lub +49 3581 68 69 174